piatok 28. septembra 2012

Moje Zulutrade Zisky September 2012 + 12.9%

Ubehol ďalší mesiac tak spravím rekapituláciu a sumarizáciu mojich obchodných skúseností a ziskov na Zulutrade.

Takže ako je vidno na grafe vľavo, bol to už piaty mesiac. Tento mesiac bol celkom divoký, ale nakoniec sa mi ho podarilo ukončiť so ziskom.

Možno namietnete, že zisk bol "iba" 50 pipov, ale skúsme si priblížiť čo vlastne v reále tých 50 pipov znamená.

Zisk samozrejme závisí od veľkosti lotu.

Pri štandardnom lote by 50 pipov = zisk $607
Pri mini lote by to bolo $60.7
Pri micro lote by to bolo $6.07

Samozrejme ten zisk závisí aj od obchodovaných párov, pretože hodnota pipu sa pri jednotlivých pároch mení. Príklad: pri EUR/USD má 1 pip pri štandardnom 1 lote hodnotu $10 no pri GBP/JPY je to asi $12.88 (takže keďže som obchodoval rôzne páry, tento mesiac mi tých 50 pipov dalo zisk $607, ak by som obchodoval iba EUR/USD, bolo by to "iba" $500)

No a ak chceme ten zisk previesť na %, tak ako vidno zo štatistík na obrázku, minimálny potrebný kapitál aby ste moju stratégiu bezpečne obchodovali je $46.36 pre jeden micro-lot. (pre mini-lot by to bolo $463.6 a pre štand. lot by to bolo $4636).

Takže vezmime si ako príklad, že obchodujete 1 micro-lot a na to máte vyhradených tých $46.36. Zisk 50 pipov potom znamená profit cca. $6 čo je 12.9% za mesiac!

Myslím, že to je celkom slušné.


Ak Vás obchodovanie na Forexe zaujalo a nechcete sa to učiť, môžete jednoducho kopírovať moje obchody. Podrobný návod ako na to nájdete tu.